Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Saattohoito
Re: Isän viimeiset päivät
Elät hyvin raskasta aikaa, tiedän kokemuksesta nuo vaiheet jalkojen pettämisestä puhemotoriikan menettämiseen ja henkityksen sekä voimien uupumiseen.Olin itse 9 päivää aamusta iltaan isän vierellä syksyllä 2007, 3 viimeistä hän oli jo unessa. En nukkunut viimeisenä kolmena vuorokautena juuri yhtään, pidin kädestä kiinni ja torkuin tuolissa. Luulen että hän tunsi ja kuulikin minua. Hänen poisnukkuessansa olin paikalla ja olen siitä kiitollinen vaikka niin voimakas kokemus ei mielestä koskaan pyyhiydy ja sen käsittelemisessä on ollut todella suuri työ (olen vasta sen työn alussa sillä en keskittynyt yhtään itseeni eli hoitajien neuvot sinulle ovat kyllä hyviä!).
Koin myös jotain hieman suurempaa ja vaikeammin selitettävää häntä sängyn vieressä siunatessamme josta voin halutessasi kertoa henkilökohtaisen viestin välityksellä.
Puhu hänelle paljon, kerro mitä ulkona tapahtuu ja käy elämän asioita läpi. Myös valokuvia. Se auttaa sinuakin jatkamaan ja jättää arvokkaita muistoja vaikeilta loppumetreiltä.
Olette ajatuksissani ja tosiaan laita viestiä jos siltä tuntuu!
Halaukset
- Isän viimeiset päivätRaijaRiitta
- Re: Isän viimeiset päivätKaipaus
- Re: Isän viimeiset päivätihmetys
- Re: Isän viimeiset päivätsaga
- Re: Isän viimeiset päivätRaijaRiitta