Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Kuinka lohduttaa läheisiä?

Sururyhmään kirjoitan, koska tuntuu että minä olen se joka joudun lohduttamaan läheisiäni, minulla on mahasyöpä, joka on edennyt niin pitkälle,että ei voi leikata ja nyt keskustellaan sytostaattihoidoista, jotka vain helpottavat etäispesäkkeittein aiheuttamia kipuja, mutta ei parannna itse syöpää.Olen vielä toistaiseksi suht´koht hyväkuntoinen(kiitos peruskuntoni ja positiivisen elämänasenteeni).Itse tiedän, että on vain kuukausien tai jopa viikkojen kysymys, koska tilanne pahenee.Olen kiitollinen rakastavasta perheestäni ja ystäväpiiristä, jotka antavat voimia jaksaa tulevat kuukaudet.Kiitollinen olen myös siitä, että on aikaa,vaikka se onkin lyhyt, selvittää asiat perheen ja ystävien kanssa.Saan jättää hyvästit, mitä ei suoda esim.onnettomuuksissa menehtyneiden tai muutoin äkillisesti tästä elämästä erkaantuneiden läheisten menetyksissä.Kaikille teille, jotka kamppailette läheisten syöpään sairastuneitten tunnemyrskyssä,sekä omassa, että sairastuneen, toivotan sydämestäni voimia ja jaksamista.
Liini | 19.11.2006 klo 15:54:30