Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Äiti meni minultakin
Iltaa Elämänlanka.Otan syvästi osaa suureen suruusi. Oman äitini kuolemasta tuli tänään kuluneeksi 6 viikkoa.
Sitten olin todella järkyttynyt siitä, miten äitiäsi kohdeltiin siellä osastolla hänen kuolemansa jälkeen. Ei voi olla totta!!! Olen itse vanhustyön lähihoitaja ja työskentelen mm. saattohoitopotilaiden kanssa. Tuohan on ihan järkyttävää ja aliarvoista asukkaan ja omaisen kohtelua. Minun mielestäni siltä osastolta olisi ehdottomasti pitänyt löytyä ikkunallinen potilashuone, jonne hänet olisi voinut siirtää. Asukkaita, siis vielä eläviä, kun voi siirrellä tarpeen mukaan eikä siinä pitäisi olla mitään ongelmaa. Tietysti sitten on joitakin erikoistilanteita, mutta silti.
Koska teitä on useampi, joilla on huonoja kokemuksia tästä samaisesta sairaalasta, niin kehottaisin teitä tekemään kohtelustanne ilmoituksen sen sairaalan potilasasiamiehelle. Sellainen on joka sairaalassa. Sen jälkeen asia tutkitaan, kuka teki mitä ja miksi. Joka tapauksessa teidän kannattaisi valittaa asiasta, koska potilaalla on tiettyjä laissa säädettyjä oikeuksia. Tämän sairaalan tietyn osaston henkilökunta ei ilmeisesti ole niitä noudattanut ja syytä voi vain arvailla. Ymmärrän, että ette ehkä jaksa oman surunne keskellä ajatella asiasta valittamista, mutta se kannattaa kuitenkin tehdä. Ainakin kannattaa soittaa sille potilasasiamiehelle ja kertoa tilanteestaan. Hän osaa sitten neuvoa teitä tarkemmin.
Minua ja miestäni on aikoinaan kohdeltu tosi törkeästi yhdessä maamme keskussairaalassa lapsettomuushoitojemme lopettamisen yhteydessä v. 2006. Lääkärin ja hoitajan käytös oli aivan uskomatonta. Harkitsin pitkään valituksen tekemistä potilasasiamiehelle, mutta en jaksanut tehdä sitä suruni keskellä. Ko. lääkäri ei enää ole töissä kyseisellä osastolla, joten se on edes jotain edistystä. Olen myöhemmin katunut sitä, miksen valittanut siitä. Olisin tehnyt sen siksi, ettei muiden olisi tarvinnut kokea samaa mitä meidän. Jos hoitohenkilökunnan kohtelu ja toiminta on epäeettistä ja epäasiallista missä tahansa hoitopaikassa, niin meillä jokaisella on asiakkaana oikeus valittaa siitä.
Toivotan teille rohkeutta, voimia ja jaksamista surunne keskellä. Ei tämä helppoa ole vieläkään, mutta päivä kerrallaan elämä jatkuu.
- Äiti meni minultakinElämänlanka
- Re: Äiti meni minultakinElämänlanka
- Re: Äiti meni minultakinsutinah
- Re: Äiti meni minultakinSiipi maassa
- Re: Äiti meni minultakinsutinah