Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Isän alkoholin käyttö äidin kuoleman jälkeen

Enpä usko että on kovinkaan harvinaista tuo. Itse join reippaasti liikaa ensimmäisen kuukauden kuluttua mieheni kuolemasta, ja vasta nyt melkein neljä kuukautta hänen poismenonsa jälkeen pystyn olemaan ihan rauhallinen ilman alkoholiakin. Tajusin onneksi itse, ettei viina ole mikään lääke.

Älä kuitenkaan liian ankarasti ala moralisoida isääsi - minulle se humala on monesti ollut ikään kuin "loma" surustani, ei ole tuntunut ihan niin pahalta koko ajan. Siitä kuitenkin tämä valtava kipu turtuu jonkin verran.

Jossain vaiheessa myöskin unettomuus oli syy, miksi join paljon - en saanut unta koko yönä muuten kuin viinilasin voimin. Tiesin, että oikea ratkaisu olisi ollut hakea unilääkkeet tms, mutta lääkäriin meno pelotti; sairaala oli muutenkin ehkä pahin mahdollinen paikka siinä vaiheessa. Pelkäsin myös sitä, että minulle määrätään masennuslääkkeet, halusin elää suruni läpi samalla tavoin kuin olin rakkaimpani kanssa elänytkin - täysillä. Jotenkin koin olevani sen hänelle velkaa. Kuitenkin, ne yöt jotka silloin valvoin, ovat olleet vaikeimpia elämässäni ellei mieheni viimeistä yötä lueta mukaan. Ja näin ollen herkästi eksyin vääränlaisen ensiavun luo.

Voimia sinulle ja isällesi! Pidä häntä silmällä, humala on usein yksinäisen ystävä. Älä silti lietso turhaa paniikkimielialaa, asia saattaa selvitä aivan itsestään.
Pewit | 25.12.2006 klo 03:29:06