Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Hautajaiset lähestyy
Ymmärrän teitä hyvin...muistan kuinka itsekin pelkäsin äitini hautajaispäivää, oikeastaan ihan kamalasti.Pelkäsin, etten enää jaksa olla reipas ja vahva, vaan murrun täysin.Sattumoisin juttelin papin kanssa muutamaa päivää ennen hautajaisia ja kerroin hänelle pelostani. Pappi totesi minulle rauhallisesti, että "ota se päivä ihan sellaisena kuin se tulee". Hautajaisten tarkoitus onkin, että me omaiset saamme surra kukin tavallamme menetystämme ja samalla tuntea, ettemme ole surussamme yksin. Jotenkin tuo keskustelu ja asian ymmärtäminen helpotti omaa pelkoani.
Yllättävää oli kuitenkin kuinka hyvin me kaikki omaiset päivästä selvisimme. Toki päivä oli täynnä surua, mutta samalla myös täynnä rakkautta ja välittämistä, joiden avulla sen päivän jaksoi kokea ja joista edelleenkin on saanut voimia surun keskelle.
Itse koen näin jälkeenpäin ajateltuna, että varsinainen sureminen ja surutyö ovat päässeet alkuun vasta paljon hautajaisten jälkeen. Yli kuukausi meni jonkinmoisessa shokissa, kunnes hiljakseen arki näytti menetyksemme suuruuden....nuo "soittoyritykset" ovat liiankin tuttuja myös minulle.
Uskon, että tekin selviätte hautajaispäivästä...voimia se toki vaatii ja verottaa, joten muistakaa levätä.
- Hautajaiset lähestyyniima
- Re: Hautajaiset lähestyySorrow
- Re: Hautajaiset lähestyykaamos
- Re: Hautajaiset lähestyysilent
- Re: Hautajaiset lähestyySorrow
- Re: Hautajaiset lähestyyMaiskis
- Re: Hautajaiset lähestyymamma81
- Re: Hautajaiset lähestyymajo-75
- Re: Hautajaiset lähestyymajo-75