Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: apua kaipaava...
Niin kenpä tietää sen...Taitaa olla niin, että lääkärin ennusteet ovat sivistyneitä arvauksia. Ihminen on niin monimutkainen kokonaisuus ja syöpä niin monimuotoinen sairaus, ettei kukaan voi antaa kunnollista ennustetta.
Minun miehelleni annettiin kaksi kuukautta mutta hän ja meidän perhe sai seitsemän. Kahden kuukauden ennustetta ei antanut syöpiin erikoistunut lääkäri vaan suolistotukoksen leikannut lääkäri. Syöpälääkäriltä ei tietääkseni ennusteita enää tuullut.
Mieheni siis kuoli seitsemän kuukautta diagnosin jälkeen. Sururyhmässä kun nyt tätä keskustelua käydään, täytyy sanoa, että minulle vaikein aika oli kuitenkin ennen miehen kuolemaa. Epätietoisuuden aika, aika toivon ja epätoivon vaihdellessa oli raskasta. Kyllä meille oli sanottu, että hän ei parane, mutta taisin odottaa hyvinä hetkinäni monia oireettomia kuukausia yhdessä olellen.
En tiedä, kuinka läheisesti isäsi liittyy arkeesi. Asutko hän samalla paikkakunnalla vai kenties jopa samassa taloudessa. Näin mieheni sairastaessa sen, että hänen vanhemmillaan tuska oli paljon suurempi kuin minun tuskani oli ja on. Minä olin viimeiset ajat lähellä 24h/vrk. He n. 20 km matkan päässä, eivät siis kaukana hekään. Minä kuitenkin tiesin toivon ja epätoivon rajalla tarkemmin missä mennään. Heille piti muistaa kertoa kaikki mahdollisimman tarkkaan ja rehellisesti.
Päivä kerrallaan meidän on edettävä!
Voimia jokaiseen päivään
- apua kaipaava...tiutiu
- Re: apua kaipaava...hi ma