Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Isäni nukkui pois

Osanottoni isäsi vuoksi. Jaksamista sinulle ja äidillesi. Isäsi seuraa ajatuksissasi mukana kaikkialle. Minusta tuntui pari viikkoa isän kuoleman jälkeen ikäänkuin hän olisi ollut läsnä ja lähelle jatkuvasti. Ikäänkuin kulkenut "sumussa" vierelläni ja lohduttanut. Hieman myöhemmin, hautajaisten jälkeen iski erilainen ikävä, todellisuus tuli vastaan. Et voi soittaa isälle, et kuulla ääntä, ikävä tulee missä tilanteessa vaan, jokin ajatus voi tuoda pintaan ikävän ja pato on valmis purkautumaan kuin putous.

Välillä on parempia päiviä, ja arkeakin eletään normaalisti, mutta ei ole päivääkään etteikö jossain kohtaa muistu isän poismeno mieleen. Masis tunteitakin on ollut, järjellä vaan yrittää itselleen toistaa kuinka elämä nyt vain ei aina mene niin kuin me toivottas,jokainen lähteee ajallaan. Isän viimeiset hetket sairaalassa tulivat myös uudestaan mieleeni niin voimakkaana, että olen niitä joutunut läpikäymään. Nyt olen jotenki jo saanut asiat päässäni sen osalta järjestykseen.

Olen myös kehittänyt itselleni lohduttavan "näyn". Kuvittelen isälleni uuden ihanan maiseman taivaassa, sielä ei ole kipuja, on aurinkoista, metsiä, puroja, kukkia ja lintuja ja levollinen olo. Sielä isä tapaa äitinsä ja isänsä ja edellä menneet sisaruksensa.

Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi, lohduttakaa toisianne ja olkaa toistenne tukena. Jaksamista ja voimia, nyt niitä tarvitaan.
kevätuni | 5.1.2009 klo 21:54:13