Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Puolisoni menehtyi aivokasvaimeen

Vajaan vuoden sairastamisen jälkeen puolisoni menehtyi aivokasvaimeen 49 -vuotiaana 7.5.2008. Itse täytin 40 nyt kesäkuussa. Loppuajasta olimme kuukauden verran hoitokodissa, jossa minulla oli mahdollisuus yöpyä ja olla mieheni luona niin paljon kuin halusin. Ehdimme jutella tärkeistä asioista ja loppuaikoina, kun mieheni puhe vaikeutui, juttelin hänelle ja olin vierellä. Vaikka yhteinen aikamme jäi lopulta lyhyeksi, koen että oli tärkeää olla mieheni vierellä loppuun saakka - sain jätettyä hyvästit ja uskon että hänellä oli parempi olla tietäessään minun olevan lähellä. Onnemme oli, että miehelläni ei ollut lainkaan kipuja ja hän oli "oma itsensä" loppuun saakka paria viimeistä päivää lukuunottamatta.

Kuoleman jälkeen olo oli alkuun ihmeen tyyni, itkin toki, mutta en romahtanut niinkuin jotenkin olin kuvitellut ennalta. Tähän kesään on osunut paljon menoja, juhlia jne ja olen vain mennyt ja touhunnut osaamatta pysähtyä. Nyt, kun on enemmän omaa aikaa, huomaan, että olo alkaa muuttua. Itkettää enemmän, ikävä kasvaa koko ajan... Välillä on vaikea nähdä mitä tarkoitusta elämällä on, kun näin käy. Minulla on kaksi lasta aikaisemmasta avioliitosta ja heidän takiaan on toki jaksettava eteenpäin. Moni on sanonut, että on hienoa, että saimme 9 onnellista yhteistä vuotta - niinhän se tietysti on, mutta luulen, että vasta pidemmän ajan kuluttua suru antaa tilaa niin, että ajatusten suunta muuttuu.. Muutenkin on aika irrallinen olo - meille kummallekaan liitto ei ollut ensimmäinen ja nyt ei oikein tiedä mihin "kuuluu" vaikka välini mieheni sukuun ovatkin olleet ihan hyvät. Perunkirjoituksiin liittyy tietysti omat mutkansa..

Mahtaako esim. Riihimäen seudulla olla muita nuorempia leskiä - toimintaa, tapaamisia tms? Vertaistuesta voisi olla apua ja kirjoittelen/ pidän yhteyttä mielelläni mikäli joku haluaa ottaa yhteyttä. Miten muuten määritellään "nuori leski" - löysin ko sivutkin, mutta lienenkö yli-ikäinen?
Toivon kovasti voimia kaikille vastaavassa tilanteessa oleville!
Zarkku | 24.6.2008 klo 10:44:38