Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Itkuisia iltoja
Vielä jatkoa edelliseen...Tuntuu ikäänkuin olisin vasta nyt todella tajunnut ja huomannut, kuinka paljon todella menetin äidin kuollessa. Vaikka asuimmekin niin etäällä toisistamme, soittelimme silti usein ja aina vanhempieni luona käydessäni teimme yhdessä paljon kaikenlaista. Äiti ei ollut minulle äiti vaan myös hyvä ystävä, jonka kanssa jakaa iloja ja suruja ja kysellä neuvoja kaikenlaisiin ongelmiin alkaen ruokaohjeista ja päättyen kiistoihin avomieheni kanssa. No, on minulla edelleen ystäviä joiden kanssa jakaa asioita ja joilta kysellä neuvoja, mutta ei se ole sama asia. Ja äiti oli ainoa, jota oikeasti kiinnosti (tai joka ainakin esitti kiinnostunutta), jos esimerkiksi itse löysin jonkun uuden tosihyvän kakkureseptin tai jos mulla oli joku pieni, hölmö, yksinkertainen ongelma...
Nyt jälkikäteen tuntuu vähän kornilta, että yksi minun ja äidin viimeisistä keskusteluista, viime joulukuun puolessa välissä, käsitteli kahvinkeittimen pesua ja sitä mitä tarjoaisin mieheni kolmekymppisillä tammikuussa. Vain muutama päivä tuon keskustelun jälkeen äidin tila huononi yllättäen nopeasti ja hän meni niin huonoon kuntoon, ettei keskustelukaan sitten enää oikein onnistunut. On niin paljon sellaista, minkä tekisin toisin jos vain saisin siihen tilaisuuden.
Tänne palstalle on tullut viime aikoina paljon uusia, vastikään läheisensä menettäneitä kirjoittajia, ja tuntuu että heillekin haluaisin antaa vähän lohtua tai tukea, ikäänkuin korvaukseksi siitä tuesta jota itse olen täällä muilta saanut. Mutta on niin vaikea ryhtyä muita lohduttamaan, kun multa itseltänikin on kaikki lohtu ainakin juuri nyt hukassa.
- Itkuisia iltojaTiltu_R
- Re: Itkuisia iltojaTiltu_R
- Re: Itkuisia iltojasusie
- Re: Itkuisia iltojaLittleSun
- Re: Itkuisia iltojasurusyksy
- Re: Itkuisia iltojapinjaenkeli
- Re: Itkuisia iltojaTiltu_R