Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Milloin on aika päättää hoidot..
Voin kuvitella miltä sinusta tuntuu... Minulla ei ole oikeastaan mitään lohduttavaa sanomista tai neuvoja mutta minulla on vähän samankaltainen tilanne. Tai no en tiedä onko samankaltainen, mutta eihän nämä tilanteet koskaan oikeastaan samankaltaisia ole kun kaikki henkilöt ja sairaudet ovat niin erilaisia.Minun 58vuotias äitini on saanut erilaisia syöpähoitoja nyt noin 2½ vuotta ja hänen olemuksensa on vähitellen kuihtunut ja tuntuu että se energinen ja itsenäinen äiti jona hänet olen tuntenut on sammunut. Hänellä on jo kauan ollut rajuja sivuvaikutuksia, sydänvikaa, huimausta, väsymystä jne. mutta aina hän on jaksanut yrittää elää normaalia elämää. Noussut aamulla sängystä, tehnyt ruokaa jne. Luulen että syy miksi hän jaksaa niin hyvin on se että hänestä tuntuu että häntä tarvitaan niin paljon. Perheessämme on nimittäin todella vaikeita huolia ja ongelmia. Mutta minusta tuntuu niin pahalta
että millaista elämää hän oikein elää... Koko talven hän vietti kotona ja tapasi oikeastaan vain meidät, perheensä ja sairaalan henkilökunnan kun hän meni sinne taksilla. Hän ei ole puoleen vuoteen voinut liikkua ulkona ilman tukea. Hänellä on diabetes joten se elämän pieni ilo, makeiset, joka hänellä on ollut on myös kiellettyä. Tiedän että äitini taistelee viimeiseen asti sairautta vastaan, tuntuu ettei hän vieläkään ole tajunnut että hän kuolee noin 1-2 vuoden sisällä. Mutta minusta tuntuu niin pahalta nähdä millaista hänen elämänsä on.
Ja hän näyttää niin sairaalta. Äitini joka on aina ollut niin kaunis on nyt kuin varjo entisestään. Tiedän että ulkonäkö ei merkitse oikeastaan mitään, mutta minulle on tullut jonkinlainen pakkomielle että ennen kuin hän kuolee meidän on saatava kunnon valokuva koko meidän perheestä yhdessä. Ja äitini ei halua mennä valokuvattavaksi kun hän näyttää tältä. Ja minä en pääse tästä ajatuksesta eroon että minulla ei tule olemaan valokuvaa koko meidän perheestä sitten kun hän on kuollut.
No tämä eksyi aiheesta ihan täysin. Minusta tuntuu vain niin kauhealta ja kaikki vain valui minusta.
"miksi pitää kuolla kun olisi niin paljon halua elää?". Äitini ei ole koskaan sanonut mitään tällaista, mutta tiedän että hän ajattelee juuri näin. Voimia sinulle! Sinulla tuntuu olevan todella rankkaa. En voi sanoin ilmaista miten suurta myötätuntoa tunnen.
- Milloin on aika päättää hoidot..Impressionisti
- Re: Milloin on aika päättää hoidot..ariesgirl
- Re: Milloin on aika päättää hoidot..marjanne