Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Mahasyöpä
Minun äidilläni oli paksusuolen syöpä ja hänet kyllä heti leikattiin. Mitä meillä eniten mietittiin silloin oli elämänlaatu. Jos leikkauksella sitä voidaan parantaa, silloin sitä ehkä kannattaa harkita. Meillä tosin äiti kieltäytyi sytostaattihoidoista syövän edettyä siihen ennusteeseen, että ilman puoli vuotta ja kanssa korkeintaan vuosi. Hänen kantansa oli, että jos lopputuloksen tietää -niin mitä ottaa lisäaikaa. Jokainenhan tosin päättää itse mihin ryhtyy. Eikä nyt kuitenkaan kannata ihan hanskoja heittää kehään. Aina on toivoa. Eikä noihin numeroihinkaan ole koskaa mitään totaalista uskomista. Meillä olisi mennyt peli poikki jo ekojen kuukausien aikana, mutta pätevät lääkärit saivat taas röörit toiminaan. Ja puolen vuoden sijaan äiti taisteli lokakuun sijasta jouluun asti.Itse en olisi vielä 20-vuotiaana halunnut päästää äitiä menenään, mutta eipä sitä tässä tapauksessa kysytty. Meidän perheellä ei ollut koskaan näin helppoa ja hankalaa puolta vuotta. Oli sentään hieman aikaa keskustella ja selvittää asioita. Ja äidin suhtautuminen omaan sairauteensa toi meille voimia. Hän tuumi, että oli jo kaikki saavuttanut -joskin hän ei koskaan pääsyt Pohjanmerelle. Hoidoista kieltäytyminen oli kaikille hankala päätös, mutta näin jälkeenpäin senkin käsittää. Saattohoito ja lopulta kuolema eivät olleet hänelle mikään taistelu, jota käytiin kynsin ja hampain. Joskin hänelläkin oli huonot päivänsä, niinkuin meillä kaikilla.
Paljon voimia Sinulle!
- MahasyöpäLiini
- Re: MahasyöpäTilhi
- Re: Mahasyöpämiimulainen
- Re: Mahasyöpäelämä kantaa... ehkä