Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Re: Aitini kuoli toissapäivänä

Osanotto suureen suruusi Anri. En ole mikään asiantuntija, mutta jossain vaiheessa tulet varmaan kuitenkin olemaan kiitollinen siitä, että kunnioititte äitisi toivetta. Oma äitini kuoli Terhokodissa, ja totta on, että uskon hänen saaneen parhaan mahdollisen kivunlievityksen. Mutta hengityksen vaikeutumiselle ja hiipumiselle ei sielläkään tietenkään voitu mitään tehdä, se oli osa kuolemaa. Äidillä kaikki kävi tosin erittäin rauhallisesti. Mutta tunnen syyllisyyttä siitä, etten selvittänyt mahdollisuutta saada äitiä siirretyksi omaan kotiinsa viimeisiksi päiviksi. Uskon, että myös minun äitini olisi kuitenkin halunnut viettää viimeiset päivänsä kotonaan. Toisaalta meillä kaikki kävi niin kovin äkkiä, ettei siinä oikein ehtinyt mitään ajatella eikä suunnitella, ennen kuin äiti jo nukkui pois. Nyt jälkikäteen ajatus on kuitenkin minua vaivannut. Eli taitaa olla niin, että me kaikki kannamme jonkinlaista syyllisyyttä menetettyämme rakkaamme, teimme niin tai näin. Se taitaa kuulua osana tähän suruprosessiin. Koeta siis olla syyllistämättä itseäsi liikaa. Toimitte kuitenkin varmasti niin, kuten parasta siinä tilanteessa oli. Helppoa sanoa, vaikea toteuttaa...itse kamppailen kaikenlaisten syyllisyyden tunteiden kanssa. Voimia Sinulle! Te kuitenkin kunnioititte äitisi tahtoa, se oli hänelle varmasti tärkeätä.
Voimia!

surusyksy | 23.3.2006 klo 14:15:46