Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

Lapsensa menettäneille Toivon ja Lohdun konsertti

Meillä tuli nyt sunnuntaina, pääsiäisenä hetki, jolloin on 2v 7kk 12 pv kulunut siitä hetkestä, kun Pinjamme sydän löi viimeisen lyöntinsä ja enkeli kantoi hänet Taivaaseen paranemaan...
Pinjahan eli 2v 7kk 12 pv...

Pinskumme on ollut Taivaassa kauemmin kuin maan päällä elämässä tässä meidän rakastamana, perheessämme lapsenamme...

Se on yksi raja taas elämässä ja surun polulla.

Olen saanut iloni pienistä tytöistä takaisin, jotta pystynkin jatkamaan lastentarhanopettajana! Itselleni se on iso asia, rukousvastaus. Että jaksan tehdä aiemmin rakastamaani tytötä elävien 3 lapseni hyväksi.Tuntui pahalta tehdä työtä vaan työn vuoksi.Nyt kykenen antamaan aitoa rakkautta näille joidenkin äitien silmäterille.He ansaitsevat rakkauden myös minulta,joka hoidan heitä joskus yli 8 tuntiakin päivässä.

Varamaminahan olemme pikkuisille...nuorin on nyt vähän päälle 1v ryhmässäni.Jopa 8 ja puol-kuisia vauvanpötkylöitä olemme saaneet helliä =)ja vaikka minua joskus säälittääkin pikkuisimmat, kun itse olen ollut 3v kotona lasteni kera..Ajattelen silti, että kun äidillä ei ole muuta vaihtoehtoa, se on hänelle paras, haluan antaa parhaani hänen pikkuiselleen.Kutsumustyötä tämä meitin työ on...Palkastakinhan sen huomaa =)

En haekaan vielä sairaanhoitajan opintoihin.Nyt tuntuu hyvältä näin.Vaikka kaipuu ja ikävä onkin tallella, se terävä tuskaisen ikävän, surun puukko sydämestä on vedetty pois...haava umpeutuu hiljalleen. Se varmasti aukeaa välillä...mutta arpeutuu joskus. Arpi jää. Muistuttamaan minua kaikesta siitä rakkauden määrästä, mitä äidin ja lapsen sydämiin mahtuu!

Tänään rukoilen meille kaikille sureville äideille, isille ja sisaruksille...pääsyä tuskasta hellään kaipuuseen.Että sydämeen saisi auringonsäteet valaista ja lämmittää...Että onni jälleen asuisi kaiken kaipuunkin keskellä.

Että Rakkaus voittaisi <3 usko ja toivo kantaisi!

Samalla toivotan teidät kaikki Kotkaan, Kymin kirkkoon sunnuntaina 20.4.2008 klo 14 Toivon ja Lohdun konserttiin.Kuoromme Contento laulaa, sururunoja ja kaunista musiikkia on lohduksemme ja elämän voimaksi.Saamme sytyttää tuohukset lastemme muistoksi.Viime vuonna järjestin ensimmäisen kerran tälläisen konsertin ja tästä tulee nyt perinne...

Musiikki hoitaa ja lohduttaa. Avaa kanavia...Surun tulla ulos.Kyyneleet valuen elimme konsertin läpi. Mutta kuinka oli hyvä olo sen jälkeen! Kyyneleet ovat lahja. Kyyneleet raivaavat tietä ilolle...

Johanna Kurkelan saimme laulamaan kirkkoomme...Olen itse saanut hänen lauluistaan voimaa ja lohtua...Tervetuloa kuulemaan <3

Helsingistä Hyksin syöpälasten ja vanhempien yhdistys on järjestämässä bussikuljetusta tänne. Lastenklinikan os 10:n sururyhmän jäsenille ensisijaisesti, mutta ottakaa yhteyttä, jos kiinnostaa.

Mulle voi ilmoittautua. Annan numeroni sitten heille, ketkä olisivat tulossa. Pieni maksu 5-10 euroa perittäisiin matkasta. Riippuu kuinka paljon ihmisiä bussissa tulisi konsertttiin. Täällä Kotkassa konsertin jälkeen on kahvit/teetä ja purtavaa ennen paluumatkaa Hesaan.

Bussi tilataan sen mukaan, kuinka paljon on lähtijöitä. Jos 30.3 su mennessä viimeistään ilmoittauduttaisiin.Sen mukaan bussi tilataan.

---------------------------

"Sun särkyä anna mä en"

Toivon ja Lohdun konsertti

lapsensa menettäneille ja rakkaintaan kaipaaville

sunnuntai 20.4.2008 klo 14 Kymin kirkko, Kotka

Tervetuloa!

-vapaa pääsy-

Ohjelma:

- Johanna Kurkela Trio, lauluja

- runoja

- musiikkia ja yhteislaulua

- muistokynttilöiden sytytys