Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Sytytän kynttilän
Hei, olet nyt surullinen ja näin kuuluu ollakin, kun rakas on mennyt pois. Olet varmaan kiitollinen siitä ajasta, jonka sait viettää rakkaasi kanssa. Tärkeintä on, että hän on ollut elämässäsi, suoden sinulle arvokkaita hetkiä joihin voit mielessäsi palata.Anna surun ja itkun tulla. Se kuuluu asiaan. Kyllä se helpottaa.
Me kaikki poistumme täältä joskus, se on elämän tarkoitus. ON vaikea hyväksyä sitä, kun se hetki osuu omalle kohdalle, että rakas poistuu ikuisuuteen. Joku poistuu autokolarin johdosta, toinen hukkuu, kolmas voi saada putoavan esineen päähänsä tai sairaus vie hänet. Läheiset eivät voi hyväksyä sitä - miksi juuri hän? Miksi hänet vietiin minulta?Tämä "miksi" on kysymys johon ei saa vastausta, se on vain hyväksyttävä. Jokainen kuolema on läheisille ainutlaatuinen menetys.
Itse olen siinä tilanteessa, että olen ymmärtänyt, että elämä on. Usein hyväksyn seikan, että en ole kaikkivoipa. Asiat eivät mene minun tahtoni mukaisesti elämässä, olen monen asian suhteen voimaton. Pyrin muistamaan elää ja suoda elämän rakkailleni nyt - monesti se on vaikeaa. Yhteiskuntamme on torjunut kuoleman, sitä ei enää nähdä luonnollisena osana elämää, mikä tekee meidän elämän vaikeaksi kun joku läheinen poistuu luotamme.
Toivon sinulle voimia jaksaa raskaana aikana. Rakkaasi olisi varmaan toivonut, että sinä jatkat elämääsi eteenpäin nyt kun hän on poissa ilman häntä. Hän varmaan soisi sinun jatkossa löytävän ilon hetkiä luonnosta, muista ihmisistä edelleenkin. Et varmaan unohda häntä silti, hän on aina sydämessäsi. NÄin meidän rakkaat elävät edelleen meissä.
- Sytytän kynttilänkrisse63
- Re: Sytytän kynttilänEn mor i Esbo