Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Sururyhmä

äitini kuoli

Hei
Äitini (69v) kuoli viikko sitten emättimwn levyepiteelikarsinoomaan. Se todettiin keväällä 2006, metastoi nopeasti imusolmukkeisiin. Kaksi isoa leikkausta. Syöpä levisi sädetetylle alueelle tänä keväänä. Hän ehti olla sairaalassa kahdeksan viikkoa, siitä viisi viikkoa saattohoidossa. Sain olla siskoni kanssa äidin vierellä hänen lähtöhetkellään, ja siitä olen iloinen.
Hautajisia suunnitellaan äidin toiveiden mukaisesti, niihin on aikaa reilu viikko. Raskainta on tällä hetkellä tukea äidin ystäviä ja tuttavia, jotka itkevät ja surevat menetettyä ystäväänsä sen sijaan, että antaisivat tukensa meille sureville lapsille. Oudolta tuntuvat myös ehdotukset ja vaatimukset hautajaisten ohjelmasta. Olen hajalla ja rikki, enkä halua vaatimuksia vaan lohdutusta myös tulevina aikoina! Onneksi minulla on ihana perhe ja kolme sisarusta, jotka tuntevat samoin.
Olen lukenut näitä sivuja äitini saattohoidon ajan ja elänyt mukana kaikkien mukana. Toivotan kaikille voimia ja positiivisuutta, elämä jatkuu, vaikka menetämmekin läheisemme!
Maikki
Maikki | 10.7.2007 klo 22:10:34