Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: äidin ja apen kuolemat lähiaikoina, voimat loppu
Hei ja voimia sinulle!Itse olen käynyt läpi aivan samanlaisen tilanteen kuin sinä.
Oma äitini sairasti rintasyöpää noin vajaan vuoden verran ja kuoli sairauteen huhtikuussa 2006 ja saman aikaisesti sairasti mieheni isä keuhkosyöpää joka oli levinnyt päähän,hän kuoli kesäkuussa 2006.
Se oli aivan järkyttävää aikaa,käydä läpi...
Meillä on kolme lasta ja lapset olivat vasta 8 ja 2vuotiaita (nuorimmat kaksoset).
Matkustimme mieheni kanssa vuorollamme noin vuoden päivät äitini ja mieheni isänsä kanssa sairaalaan tutkimuksiin ja rankkoihin hoitoihin,emme nähneet toisiamme usein ja saman aikaisesti piti hoitaa lapset ja koti.
Lapset kaipasivat isovanhempiaan,ja vanhimmalle lapselle se oli todella raskasta,aikaa,hän ymmärsi enemmä kuin nuorimmat.
Samalla oli oltava tukena ja turvana,lohduttavana olkapäänä mieheni äidille joka itse kävi saman ailkaisesti läpi rintaleikkausta...
Monta kuukautta kuljimme kuin robootit ilman ymmärrettävää ajatusta...
Miehen kanssa emme oikeastaan voineet toisiamme lohduttaa kun suru oli niin suuri...ajattelimme lapsia ensimmäisenä.
Sitten kun kaikki oli ohitse...vanhempamme lähteneet toiselle puolen niin emme voineet ymmärtää tilannetta,että mitä oikein oli tapahtunut...kelasimme toistemme menetystä,mutta emme voineet toisiamme lohduttaa...
Nyt on menetyksestä mennyt kolme vuotta ja elämä jatkuu eteen päin...
Vuodet on ollut raskaita mutta myös hyvin opettavaisia...
Olen onnellinen että meillä on kolme ihanaa lasta,ja että voimme vapaasti puhua papasta ja mummista ilman kyyneliä...
Mikään suru ei ole helppo,sen kohtaaminen vie aikansa ennen kuin sen voi hyväksyä.
Mutta hienointa on kuitenkin se että nyt voimme muistella rakkaitamme ilman kyyneliä ja että voimme tuntea lämmön sydämmessämme.
Voimia sinulle,elämä jatkuu ja toivon että aurinko hymyilee sinulle pian!
Valoa ja voimaa
Terveisin pita
- Re: äidin ja apen kuolemat lähiaikoina, voimat loppuPita
- Re: äidin ja apen kuolemat lähiaikoina, voimat loppuviimeinen lento