Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Sururyhmä
Re: Isä,
Hyvä Bablo,Niin ovat tunteesi minulle tuttuja! Menetin äitini helmikuun puolessavälissä, erittäin lyhyen sairastamisen jälkeen. Unien (painajaisten) lisäksi olen tuntenut äitini läsnäolon myös hereillä ollessani.
Ensimmäisinä päivinä ja viikkoina koin hyvin voimakkaana äitini läsnäolon, erityisesti kotonani. Tunne oli pelottava, mutta myös lohduttava. Tiesin ja tiedän varmasti, että hän kulkee rinnallani joka päivä. Hän opastaa minua kun olen neuvoton, suojelee pieniä lapsiani sekä lohduttaa minua surussani. En halua tuputtaa kenellekään tällaista "uskontoa", sillä kaikki eivät tällaiseen usko - eikä tarvitsekaan. Minä uskon tähän ja tiedän kokemukseni perusteella, että se on totta. Hautajaisten jälkeen äitini kävi vielä sanomassa minulle lopulliset hyvästit, jonka jälkeen en ole enää tuntenut hänen läsnäoloaan niin usein enkä vahvasti.
Ehkäpä Bablo myös isäsi kulkee rinnallanne koko ajan. Ainakin voit ajatella hänen kulkevan mukana sinussa ja lapsissasi eleinä, ilmeinä, puhetyylinä, opittuina asioina jne. Oletko sinä/te muut kokeneet vastaavaa kuin minä - jo kuolleen läheisen vahvaa läsnäoloa siinä vierellä, lähes fyysistä tunnetta?
- Isä,Bablo
- Re: Isä,sestosenso