Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Melanooma kysymyksiä??
TerveMinulla poistettiin luomi selästä, mikä osoittautui melanoomaksi (Beslow 0,72, Clark II. Minulle tehtiin myös vartiaimusolmuketutkimus jossa kainalosta poistettiin 7 imusolmuketta. Yhdestä löytyi n 1 mm kokoinen metastaasi, joka siis poistui samassa yhteydessä. Minulle annettiin vielä sädehoitoa kainalon alueelle ( 10 kerran jakso), jolla varmistettaisiin alueen puhtaus. Melanooman löytymisestä on kulunut nyt 2 vuotta, ja kaikki on kohdaltani OK. Käyn n. 4kk välein kontrollissa , missä seurataan muita luomiani, ja aina tarvittaessa on otettu muutamia näytteeksi. Halusin itse , että minulle tehtäisiin myös vartiaimusolmuketutkimus, koska tieto, oli se sitten hyvä tai huono, on mielestäni parempi, kun eläminen epätietoisuudessa. Uskon, että minun kohdallani tutkimus pelasti paljon. Mutta kuten aina, myös sairauskin on hyvin henkilökohtainen asia, ja siihen vaikuttavia tekijöitä on niin paljon, että minkäänlaisia yleistyksiä en haluaisi tehdä. Itse olen runsanluominen ja suvussani on ollut yksi melanoomatapaus aiemmin, siksi suhtaudun vähän kriittisemmin asiaan. Ja onneksi minulla oli erinomainen "lääkäri-suhde",sovimme yhdessä asioista, ja sain oikeasti kokea olevani tärkeä myös ihmisenä. Aina ei niin välttämättä tapahdu. Toivon kaikkea hyvää sinulle jatkoon, minä ainakin odottelen jo kesää, vaikka tuon auringon suhteen pitää olla ehkä vähän varovaisempi kuin aiemmin . . .
- Melanooma kysymyksiä??melanooma
- Re: Melanooma kysymyksiä??Leevi