Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: PV
Hei Leilahelena ja muut PV-läiset!Tämähän alkaa olla mielenkiintoista, että tamperelaisia
tai lähialueelaisia on enemmänkin keskustelijoiden
joukossa ja hoitokin näyttää keskittyvän - siitä huolimatta,
että olemme tamperelaisia - kahteen eri sairaalaan.
Meidän kannattaisi varmaan perustaa oma polysytemiaa
Tampereen seudulla sairastavien yhdistys, vai mitä?
Tosin tämä keskustelukanava on ihan hyvä tämäkin.
Kyselin sinulta, Kuusinen, ihan uteliaisuudesta tuosta
hoidostasi Hatanpäällä, kun ajattelin, että joskos siihen
kuuluisi/pitäisi kuulua muutakin kuin verikokeet ja verenotot, kun itse olen vielä melko "tuore" tapaus enkä posysytemiaan liittyen ole lääkäräiä tavannut kuin ensimmäisten tutkimusten
yhteydessä ja sen jälkeen verikokeista on suurin piirtein joka
kerta soittanut eri lääkäri, joista kukaan ei minua tunne.
Lääkäriltä en siis sairaudesta ole juuri tietoa saanut, vaan
kaikki teiltä kohtalotovereilta tai netistä lukemalla. Onkohan se sairauden hoitoa? Olen kyllä ymmärtänyt, että tauti etenee hitaasti ja hoidoksi alussa todellakin riittavat venesektiot. Silti hämmästelen näinkin harvinaisen taudin saaneena ensiksikin sitä myös kuten sinä, Leilahelena, ettei taudin hoitoa (kun potilaita ei ole paljon lukemani mukaan) ole keskitetty yhteen paikkaan ja sitä, miksei potilaita hoideta kokonaisvaltaisesti yhdessä paikassa kaikkien potilaan sairauksien osalta. No, johtunee tästä tamperelaisesta systeemistä ja siitä, että työelämässä olevat helposti lykätään työterveyshuoltoon, vaikka sieltä lääkärit joutuvat kuitenkin lähettämään erikoissairaanhoitoa saamaan muualle. Se on aikamoista rumbaa. Onneksi itse saan hyvää hoitoa työterveydessä, mutta polysytemian hoitoon ei lääkärini puutu.
Tällaisia mietteitä tällä kertaa. Olisi kiva kuulla mielipiteitä teiltä muiltakin hoidosta, sen laadusta ja
oletteko tyytyväisiä saamaanne hoitoon. Talvi ei ota loppuakseen, mutta toivotaan, että kohta kevät koittaa
ja pysymme suht terveinä! Aurinkoista kevättalvea kaikille!
Puna06