Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Mitä kuuluu kohtalotoverit?

Hei,

kurjaa että taas podet selkävaivoja. Kunpa tokenisit pikapuoliin.

Me nannan kanssa mennään HYKSiin kontrolliin ensi viikolla. Kunpa sinäkin olisit mukana kuten aiemmin. Olisi kiva nähdä kasvotusten. Tiedä sitten tuosta lapin reissusta... Olen huono kyläilijä lähempiinkin osoitteisiin... Parin viikon loma kyllä alkoi tänään ja se tulikin tosi tarpeeseen. Olen tosi uupunut ja silmän kanssa olen yrittänyt 7 viikon sairasloman jälkeen pärjätä jonkun aikaa töissäkin. Huono näkö, silmäkipua ja päänsärkyä. Otan siis levon ja toipumisen kannalta ja yritän nauttia keväästä ja fiilistellä pääsiäistä johon liittyy suuri tunnelataus menneestä...

Tammikuussahan leikattiin kaihi sädetyksen seurauksena ja siitä lähtien on silmä voinut huonosti. Seurasi iriitti ja verkkokalvon alle alkoi kertyä nestettä tarkan näön alueelle ja arpikudostakin oli jo nopeasti muodostunut. Iriitti ei hoitunutkaan kortisonitipoilla kuten yleensä. Jouduttiin aloittamaan kortisoni suun kautta ja lisäksi menee tippoinakin + Acular. Makulaödemaan kokeiltiin nesteenpoistolääkettä, tuloksetta. Kortisoni on kai avuksi siihenkin. OCT-kuvauksia on tehty moneen kertaan ja vasta viimeisessä oli havaittavissa jotain toipumisen merkkejä. Neste hiukan vähentynyt ja iriitti hiukan rauhoittunut. Kaikki lääkkeet silti jatkuu päällä edelleen. Paineet keikkuu ylärajoilla. Kortisoni niitä usein nostaa ja nyt onkin sellaista kipuilua, että mielenkiinnolla odotan maanantaina mitkä lukemat on. Näkö on huonompi kuin ennen kaihileikkausta... Että kannattiko kaihileikkaus, en tiedä... vaikeahan näitä on ennustaa kun on noita muita tauteja taustalla ja sädehoito aiheuttaa omat vaurionsa silmään. Toivon toki, että tästä tokenee.

Aurinkoisia ulkoiluilmoja !
toivoopi tiltu
tiltu | 2.4.2009 klo 23:30:55