Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: PV-läisille lihassäryistä
Hei ja tervetuloa palstalle!Kun itse aloin epäilemaan jonkun olevan vialla, olivat ne ensiksi jalkalihas- (tai oikeastaan sääriluukivut) ja kivut kyynärpäiden luissa. Lisäksi käteni väsyivät yhtäkkiä esim. kauppakassien kannosta huomattavasti enemmän kuin ennen enkä jaksanut pitää käsiä ylhäällä kovin kauaa. Hengitysvaikeuksia on usein ja paljon, varsinkin rasituksessa. Kuitenkin minun diagnoosini vaihdettiin polysytemia verasta polysytemia secundariaksi ja lisäksi minulla diagnosoitiin (lopultakin) astma ja nyt on löydetty lisäksi uusi verenpainetta kohottava sairaus. Sitä aletaan vasta tutkia tarkemmin. Koska en ole lääkäri, vaan itsekin vain potilas, on vaikea päätellä, mistä minun lihaskipuni tai hengenahdistukseni milloinkin johtuu, mutta uskon, että kaikki ovat tekemisissä keskenään ja korkea hemoglobiini varmaan jotenkin vaikuttaa asiaan. Lihakset eivät ilmeisesti saa tarpeeksi verta tai niissä ei veri kierrä kunnolla. Lähes kaikki tapaamani pv-potilaat kyllä ovat kertoneet lihaskivuista.
Tsemppiä ja jaksamista sinulle ja terveiset ja hyvät voinnit teille kaikille muillekin!
t. Puna06
- PV-läisille lihassäryistävarpunen53
- Re: PV-läisille lihassäryistäelämässä mukana
- Re: PV-läisille lihassäryistäPuna06
- Re: PV-läisille lihassäryistäleilahelena
- Re: PV-läisille lihassäryistäkuusinen