Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Naisten syövät
Hei,Minä olen tänä vuonna sairastanut kohdunkaulan syövän. Aikaa diagnoosista hoitojen loppumiseen meni vajaa puoli vuotta. Minulta poistettiin kohtu ja sen jälkeen sain jatkohoitona (varmuuden vuoksi) sädehoidon ja cisplatiinin.
Etäpesäkkeitä minulla ei ollut, se tutkittiin ct -kuvauksella ennen leikkausta. Onko sinulle tehty se?
Minulla pahimmat sivuvaikutukset olivat pahoinvointi, väsymys ja ripuli. Onneksi lääkkeet auttoivat sivuoireiden kanssa elämään.
Alussa kipuilin paljonkin tuo jatkohoidon suhteen, mutta nyt olen tyytyväinen että sen otin. Lääkärini sanoi että yhdeksän kymmenestä jatkohoidon saaneesta ei sitä oikeasti tarvitsisi = syöpä ei uusiutuisi muutenkaan, mutta se on tarpeellinen yhdelle. Hoito tehtiin sen vuoksi että jos elimistössä olisi kuitenkin ollut jotakin mikroskooppisen pientä, niin näin ne solut tapettiin.
Miksiköhän osa meistä leikataan ja osa saa sisäistä sädetystä? Johtuuko jotenkin sairaanhoitopiireistä.
Tsemppiä tulevaan! Rankkaa se on mutta siitä selviää!!
- Naisten syövätmaarit2
- Re: Naisten syövätellinoora
- Re: Naisten syövätmaarit2
- Re: Naisten syövätellinoora
- Re: Naisten syövätmummo46
- Re: Naisten syövätkesä06