Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Polysytemia Vera

Hei,mukava kun uusiakin uskaltautuu keskusteluun. Tervetuloa.
Vastaan kysymykseesi Interferonista. Minulle ovat lääkärit kertoneet, että inteferoni on hyvä lääke mutta valitettavan huonosti siedetty. Se aiheuttaa monille sivuvaikutuksia, joita ei voi sietää. Minä olen ollut onnekas. Käytän 3 miljoonaa yksikköä 3 kertaa viikossa. Joskus pistosta seuraavana päivänä on flunssan kaltainen olo ja pahimmillaan saattaa särkeä jäseniä.

Olen itse ajatellut niin, että jos joku flunssapöpö yrittää iskeä samanaikaisesti kun otan pistoksen, tulee näitä tuo "flunssaolo"-oireita. Kehohan puolustaa itseään kehittämällä interferonia ja kun se saa lisäannoksen piikillä, tuntemukset vahvistuvat.

Olen tottunut piikittämään itseäni. Pistos annetaan ihon alle ja neula on vain 0,3 mm:n paksuinen. Neula ja annostelijakynä ovat vastaavanlaiset kuin diabetes-potilailla, pistetään vain harvemmin.

Kannattaa yrittää. Sinullehan tuo lääke voi sopia hyvin. Sitäpaitsi jotkut lääkkeet lisäävät leukemia-riskiä mutta ei interferoni.

Hyvää joulunalusaikaa kaikille!
leilahelena | 26.11.2010 klo 15:50:07