Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: PV (polysytemia vera) tapaaminen
Hei ansas, olen uusi tulokas itsekin. Minullakin on perna kasvanut suunnilleen samoin. Itselläni todettiin PV 15 vuotta sitten, mutta perna oli silloin vain hiukan suurentunut.Neljä vuotta sitten se oli noin 11cm ja nyt noin 17cm. Aloin keväällä kysellä voisiko sitä jotenkin pienentää, kun vaivojakin alkoi olla. Minulle tarjottiin Hydreaa jatkuvaan käyttöön. En kuitenkaan halunnut sitä (lääkärin mielestä se olisi ollut paras lääke tähän vaivaan?), vaan halusin kokeilla mielummin interferonia. Kolmen kuukauden jälkeen perna on (lääkäri totesi käsin tunnusteltuaan)pienentynyt jonkin verran.Aiemmin olen selvinnyt venesektioilla, joita on tehty harvakseltaan. (Vuonna 1993 minulle tarjottiin Busufal- kuuria, mutta en sitä silloin halunnut.) Hain apua (v.-93)hivenainelääkäri Jaakko Amberlalta ja uskon sillä olleen silloin suuri merkitys arvojeni kohentumiseen ja hyvinä pysymiseen, sillä sen kuurin ja parin venesektion jälkeen oli monta hyvää vuotta.
- Re: PV (polysytemia vera) tapaaminenleilahelena
- Re: PV (polysytemia vera) tapaaminenlumi5
- PV tapaaminen HKI- TREelämässä mukana
- Re: PV tapaaminen HKI- TRESinikello