Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

follikulaarinen lymfooma ja sen muuttuminen agressiiviseksi

hei!Olen uusi keskustelija joka toukokuussa lopultakin sai diagnoosin useisiin vaivoihin ja kipuihinkin,elikkäs tuo follikulaarinen lymfooma,joka on tyypitetty diffuusiksi suurisoluiseksi B-solulymfoomaksi.Tämähän tarkoittaa sitä että tämä alkuperäinen hidaskasvuinen lymfooma on muuttunut agressiiviseksi ja todellakin oireet vain pahenee,mutta mitään ei voida tehdä ennen kuin kuvaus(ensi tiistaina)on tehty.Nämä minun paineoireet ovat ihan helvetillisiä ja mieliala on kyllä aivan nollassa.Lueskelen nimittäin näitä keskustelupalstoja ja minusta tuntuu että olen ainoa jolla on noiden yleisoireiden lisäksi myös jo ihan kovia fyysisiäkin oireita.Nuo paineoireet sekä luustokipuja ja päänsärkyä ja vatsakipuja,elikkäs ajattelenkin olevani jo aivan terminaalivaiheessa!!!!
Onko kellään muulla ollut näin pahoja oireita ja onkohan mitään toiveitakaan enää edes saada jatkoaikaa?Lääkäriä en vielä ole silmästä silmään kohdannut,mutta puhelimessa kerran juteltiin ja aivan asialliselta kuulosti ja jotenkin sen pikkuhetken tunsin mielenrauhaa.
Onneksi alkoi koulusta kesäloma ja lapset lomailee mummon luona,saan itkeä silloin kun siltä tuntuu,pienten lasten nähden yritän vaan olla urhea ja aivan kuin mitään ei olisi hätänä.Ensi viikolla siis oys:iin ja vihdoin asia alkaa edetä johonkin suuntaan,kai ne edes näitä kipuja pystyy alentamaan!
Olisin todella kiitollinen jos joku on tai on ollut vastaavassa tilanteessa ja kertoisi vähän kokemuksiaan ja ehkä antaisi vähän rohkeuttakin.
Mullahan tämä alkoi nivusessa olevasta patista,jota hoidettiin tk:ssa n.kuukausi hermopinteenä,kunnes vähän ajan kuluttua alkoi kummalliset paineoireet ja puristus ylävatsassa,joka sitten ultrattiin ja siellä olikin vatsa-aortassa sitte joukko laajentuneita imusolmukkeita.Ja varmaan yli kuukauden mulla senkka ja crp huiteli tuolla 60:n hujakoilla ja aina vaan passitettiin muutaman päivän päästä uusiin kokeisiin,mutta mitään ei tutkittu muuten.Ja väsymys vapun tienoilla oli kyllä elämäni kamalin,nukuin vain päivät ja yöt,välillä vain vessassa ja sitten taas sänkyyn!Laihtunut oon vajaassa kahdessa kuukaudessa n.8 kiloa,onneksi lähtöpaino ei ollut liian normaali,elikkä muutama ylimääräinen oli kertynyt.
ervi | 3.6.2007 klo 13:31:25
  • follikulaarinen lymfooma ja sen muuttuminen agressiiviseksiervi
    3.6.2007 klo 13:31