Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Todettu syöpäkasvain maksassa
Hei. Voinen vain arvella miten ajatukset jylläävät ja alkavat osin kiertää kauhunkehää. Paljon ei voi tilannettasi auttaa mutta jos lohduttaa niin kerron edes että olet oikein osaavissa käsissä siellä Hkin Vanhalla Kirralla jossa kaikki maksaleikkaukset tehdään. Itse olin siellä vuosi sitten , näihin aikoihin jo pääsemässä pois. Maksassani oli etäispesäke (reilu puoli vuotta aiemmin leikattu paksunsuolensyöpä) ja maksasta jouduttiin poistamaan maksimimäärä, 70%. Suhteellisesti ottaen voin nyt hyvin. Nuoremmat lapseni vain vähän vanhempia kuin omasi.Aluksi tuli sama hyytävä pelko lasten pärjäämisestä mutta sitten tuli omituinen rauha kaiken tulevan suhteen kun toteaa ettei hötkyily auta ketään, päinvastoin lapsetkin vain hätääntyvät liiaksi. Riittää kun lapselle selittää rauhallisesti ja realistisesti mitä ontulossa niin ottavat ihmeen iisisti asiat loppujenlopuksi. Sitten on itselläkin helpompaa. Enemmän tuntuvat aikuiset olevan ongelma omassa hädässään-
joskin ymmärrettävää vaan äkkiä käy niin että oletkin itse lohduttelijan roolissa. Ole tässä suhteessa itsekäs ja ota vastaan vain se apu jota katsot tarvitsevasi ja vastaan ne ihmiset joita jaksat. Läheisiään kun ei voi kaikella myöskään rassata, käytä ihmeessä ulkopuolista apua, pyydä jos ei tarjota.
Kaikki suojelusenkelit toivon avuksesi, olit uskossa tai et niin näissä elämäntilanteissa eivät nekään ainakaan haitaksi ole. Lue asiatietoa tueksesi, toivon sinulle mielenrauhaa ja voimaa ottaa vastaan tuleva ja pysyä samalla turvallisena aikuisena tyttärellesi.
Voimahalaus.
- Re: Todettu syöpäkasvain maksassajaa mullako