Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Polysytemia vera?

Hei,

Olin jonkin aikaa aktiivinen ja kävin parissa tapaamisessakin. Oli mahtavaa tutustua ja saada vertaistukea. Mutta selvitäkseni ns. arjesta päätin yrittää "unohtaa" koko sairauden.
Käyn toki jatkuvasti seurannassa 3kk välein ja venesektioita tehdään tarpeen mukaan. Interferoniakin pistin 3kk, mutta se ei minulle sopinut. Oireet olivat pahempia kuin ilman sitä lääkettä.
Yritän elellä mahdollisimman terveellisesti ja hoidatan psyykettä myös tarvittaessa. Jatkuva huolestuneisuus on kuluttavaa.
Väsyttää, hatuttaa ja kutittaa! Mutta, tauti on edennyt hitaasti. Olen tässä pärjäillyt jo lähes 18-vuotta. Perna on suuri jne... Mutta, yritän ottaa päivän kerrallaan ja olen pärjäillyt paremmin kuin saatoin silloin alkuun (32-vuotiaana) arvatakkaan.

Kaikkea hyvää PV-läisille,kyllä se aurinkokin kohta sieltä taas alkaa paistelemaan! T. Lumi 5
lumi5 | 28.3.2011 klo 00:31:04