Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Hei PV:läiset

Hei ja tervetuloa minunkin puolestani palstalle!

On hyvä, että tällainen foorumi on olemassa ja uudet tulokkaat saavat muiden kautta realistista infoa. Ainakaan täällä meillä päin ei lääkärille kovin usein pääse ja soittoajalla ei koskaan muista tai ehdi kysyä lääkäriltä kaikkea, mikä mieltä askarruttaa.

Minulle tehtiin venesektio helmikuussa ja seuraavat verikokeet, ja luultavasti taas myös venesektio, ovat toukokuussa. Minua hoidetaan aivan samoin (paitsi järeisiin lääkityksiin ei lääkärin mukaan helposti lähdetä), vaikka diagnoosini muutettiinkin kantasolun spontaanin kasvun ym. perusteella tehdystä pv-diagnoosista Jak2-geenin negatiivisuuden takia sekundaarisen polysytemian diagnoosiksi. Sekundaarisen syytä ei ole saatu selville ja koska hematokriitti ym. nousevat aina venesektioiden välillä liian korkeiksi, niitä tehdään 3-4 kk:n välein ja tarvittaessa on joskus tehty useamminkin. Lisäksi olen saanut tämän veritaudin aikana toisen veritaudin, verenvuototaudin nimeltä purppura. Mutta tässä sitä porskutellaan ja kaikista vaivoista ja väsymyksestä huolimatta olen kovasti kiinni työelämässä ja kaiken lisäksi pidän työstäni :-D

Hyvää vointia ja kaunista kevättä sinulle ja kaikille muillekin!
Ehkä tavataan joskus, kun aikataulut sallivat.
Puna06
Puna06 | 12.3.2010 klo 09:39:27