Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Uusi melanoomaepäily

Hei!

Haluaisn kuulla muiden melanoomaa sairastavien tai melanoomaepäilyn kanssa elävien kokemuksia. Minulla on ollut "patti", luomi tms. takapuolessa (vaossa) suunnilleen parin vuoden ajan enkä ole siihen kiinnittänyt aiemmin juuri huomiota kun se ei ole mitenkään oireillut. Nyt viikko sitten se kipeytyi ja kävin näyttämässä lääkärille. Melanoomaa se saattaa olla ja kun itse tutkiskelin asiaa netistä, niin se muistuttaa kyllä pelottavan paljon nodulaarista melanoomaa eli sellaista kyhmyä. Pelottaa nyt kovasti, varsinkin kun luin että se on vaarallisin melanooma. Ja sekin kun se patti on ollut siellä jo niinkin kauan, että onkohan se jo päässyt leviämään. Tämä on ihan hirveää aikaa odottaa leikkaukseen ja tutkimuksiin pääsyä. Olen 29 vuotias ja minulla on yksivuotias lapsi. Nyt ajattelen vaan miten lapseni joutuu elämään ilman äitiä :( Lohduttavia tarinoita olisi kiva kuulla. Voihan se olla, ettei se edes ole melanoomaa tai ettei ainakaan vaarallinen, mutta pahalta näyttää.
noa | 18.3.2010 klo 17:41:57