Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Ulkomaanmatka
Hei ja kiitos kaikille tapaamiseen osallistuneille. Vertaistuki on tärkeää.Matkustamisesta sitten. En ole paljoa matkustellut Interferonihoidon aikana. Lääkäri antoi luvan kylläkin alle 3 tunnin lentoihin. Suunnitellut olen kaupunkimatkaa keskieurooppaan.
Interferonihan ei saa jäätyä, jolloin ruumaan sijoitettavaan laukkuun ei lääkettä voi laittaa. Aine ei myöskään saa lämmetä, se pitää säilyttää jääkaappilämpötilassa. Minullakin on diabeetikoille kehitetty aski, johon mahtuu yksi kynä. Sitä pitää viileänä pakastimesta otettu "kylmäkalle".
Avaamattomat pakkauksetkin pitää säilyttää jääkaapissa. Kyllä ne lämpiävät ihan samalla tavalla kuin muutkin. Lääkeselostuksessa on kerrottu, kuinka pitkän lämpiämisen yksi kynä sietää aineen pilaantumatta. Silloin täytyy laskea mukaan ne huonelämmössä olemiset, jotka tehdään ennen lääkkeen käyttöä.
Olen toiminut niin viikon mittaisilla matkoilla, että piikitän aamulla ennen lähtöä. Säästän mukaan otettavaksi kynän, jossa on yksi tai kaksi annosta jäljellä. Käytän sen matkan aikana. Siten ei tarvitse kuljetella takaisin eikä huolehtia säilytyksestä.
Joskun olen jättänyt annoksen väliin, kun on ollut hankalaa järjestää piikitystä. Sehän ei silloin tällöin tehtynä haittaa mitään. Joskus taas olen siirtänyt pistospäiviä yhdellä eteenpäin.
Kuulostaa niinkuin olisin huoleton pistosten suhteen. Näin ei kuitenkaan ole. Tunnollisesti olen pistellyt itseäni kolmasti viikossa neljän vuoden ajan. Nuo edellä luetellut ovat harvinaisia poikkeuksia.
Hyvää matkaa!
- UlkomaanmatkaPV50
- Re: Ulkomaanmatkaelämässä mukana
- Re: Ulkomaanmatkaleilahelena