Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Viimeinen joulu
Joulu lähestyy. Vaan eipä tunnun joululta. Äiti sairastaa keuhkosyöpää, joka ei ole parennattavissa. Suurella todennäköisyydellä vietämme viimeistä yhteistä joulua.Kuinka "kuolemantuomion" saanut ihminen itse suhtautuu jouluun? Meillä äiti ei ainakaan halua lahjoja, kun ei kuulemma ole niistä kohta enää nauttimassa. Tiedän, että äiti on masentunut, mutta en osaa auttaa. Minulla ei ole olemassa oikeita sanoja.
Olen itsekin kovin masentunut ja surullinen. Pakko jaksaa äidin takia ja lapsen, jota itse odotan. Vaikeaa on. Nyt joulun aikaan mielen valtaa kova kateus ja kiukku niitä kohtaan, joilla kaikki on hyvin. Joillekin tulee oikea joulu, eivät vain älyä nauttia siitä, vaan jättävät oman vanhempansa viettämään joulua yksin. Minä antaisin mitä vain yhteisistä jouluista.
Rankkaa ja epäreilua, sitä elämä on. Ainakin nyt tuntuu siltä. Kuinka jaksaa joulu sairaan ihmisen tulena murtumatta itse?
- Viimeinen joulutyttönen
- Re: Viimeinen jouluRitu72
- Re: Viimeinen jouluLiini