Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: PEEVEET
Hei Poku,olen ymmärtänyt, ettei Jak2-geenitulos ole positiivinen kuitenkaan kaikilla polysytemia veraa sairastavilla (n. 80%:lla olisi), mutta ainakin täällä Tampereella näytetään sitä nyt pitävän oikeimpana pv:n osoittajana. Aiempi pv-diagnoosihan minullakin tehtiin kantasoluviljelyn perusteella (spontaani kasvu). Lääkärini mielestä "noita vääriä diagnooseja" on tehty aiemmin tämän uuden testin puuttuessa paljonkin. Kuitenkin minusta tuntuu, että uusi diagnoosi joiltain osin jäi epävarmaksi, koska lääkärini mukaan secundaria ei suojaa sairastumiselta myöhemmin veraan. Ymmärsin, että minun kohdallani oli laskettu jotenkin kaikki tulokset yhteen ja päädytty tähän secundariaan, joka on siis jonkin toisen sairauden aiheuttama punasolujen liikakasvu tms. Jännää on, että viime verikokeissa minulla olivat kaikki arvot koko pv:n/secundarian olemassaoloajan korkeimmat, mutta ei varmaan sitten hälyttävät, koska niihin ei puututtu. Tupakanpolton jatkumisesta sain tietty toruja, sillähän kun "voi" kaikki sairaudet loppujen lopuksi selittääkin ja eikös täällä palstalla joku jopa kirjoittanut sukulaisensa hoidon lopettamisesta tupakanpolton takia.
Hoito on toistaiseksi kuitenkin pysynyt venesektioiden ja verikokeiden osalta samana ja muita sairauksia tutkitaan nyt tarkemmin. En osaa sanoa, mikä sinun tilanteesi voisi olla, mutta kuulet siitä sitten varmaan lääkäriltäsi.
Mielestäni on periaatteessa aika törkeää, tehtiinpä mitä vääriä diagnooseja tahansa. Tämä verasta secundariasta muuttuminen on kuitenkin aika hyvä tieto.
Kaikkea hyvää ja jaksamista, myös muille!
t. Puna06
- PEEVEETpoku
- Re: PEEVEETPuna06
- Re: PEEVEETpoku
- Re: PEEVEETikiliikkuja
- Re: PEEVEETpoku