Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: PV /ET auttaako lasten disperiini

Hei taas,
olen diagnoosin saamisesta asti (2003) syönyt Primaspania = asetylisalisylia pienenä annoksena.
PV-ihmisten suurin kuolinsyy on verisuonitukokset. Tämä asetylisalisyli estää tukosten syntymistä. Kun ei ole tukoksia tullut, voi epäillä, että Primaspan on auttanut. Voihan olla, ettei tukoksia olisi juuri minulle tullut muutenkaan. Me syömme tätä lääkettä riskin minimoimisen vuoksi. Siitä palkkioksi saamme herkästi mustelmia. Ei se tautia paranna, niinkuin ei mikään muukaan nykyhoito.
Moni muukin asia vaikuttaa tukoksiin. Olen käsittänyt, että verisolujen koolla olisi vaikutusta. Kai myöskin sillä, ovatko leukosyytti- ja trombosyyttiarvot hallinnassa. Minulla niitä alennetaan Interferonilla. Piikitän edelleen 3 kertaa viikossa.
Tämä on monimuotoinen tauti, jonka hoitamiseen ei kannata mielestäni suhtautua turhan kevyesti.
Hoidetaan huolella itseämme, toivotaan parasta ja iloitaan elämästä!
leilahelena | 15.6.2007 klo 09:55:36