Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: PV-läiset mitä kuuluu?

Hei ja hyvää kevättä vaan kaikille minunkin puolestani

Omasta kokemuksestani tiedän noista veriarvoista sen verran, että
Neut on neutrofiilit (netistä löytyy enempi asiaa, enkä muuten tiedä, miksi sitä meiltä niin usein tarkistetaan), LD on laktaatti-dehydrogenaasi (otettiin minultakin juuri pitkästä aikaa ja oli 251)
ja Na on natrium (suola-arvo). Kun meidän erikoispolillamme oli vielä aikoinaan hematologi veritautisia hoitamassa, hän kertoi, että tuo LD otetaan pv-läisiltä silloin tällöin ja se on koholla mm. näissä verisairauksissa. Sen enempää en siitä paljon tiedä. Minulla tuppaa tuo natrium olemaan aina alarajalla tai sen alapuolella.

Olen kärsinyt myös tämän talven ja nyt kevään kutinasta ja kokeilin poikani minulle lahjoittamaa kahta Essex-perusvoidetta vaihteeksi (toinen parempi muistaakseni Essex hydrogeeli lotion). Se kyllä kummasti rauhoitti ja muutenkin kosteutti ihoa mukavasti. Ihotautilääkäri on näitä määrännyt pojalleni, mutta eiväthän pojat rasvaile itseään kuin pakon edessä ja suotta menevät vanhaksi, joten käyttäjä kyllä löytyi.

Minulla on venesektio edessä ensi viikolla. Hkr oli 0,46, jota aiemmin on pidetty venesektion rajana täällä meillä. Lääkärimme on kuitenkin vaihtunut ja uuden lääkärin mielestä tuo on ihan normaali vielä. Raja tuntuu siis paljonkin vaihtelevan. Tosin oireiden (päänsärky, kutina ym. tavalliset lisääntyneet) hän laittoi lähetteen venesektioon ensi viikolla. Edellinen onkin tehty viime vuoden kesäkuussa eli minun arvoni ovat ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen pysyneet tasaisena, paitsi nyt näyttäisi alkaneen taas noususuuntaus.

Toivotan hyvää vointia ja aurinkoista kevättä kaikille! Mukava huomata, että kaikki heräävät "talviunesta" näin kevään tullen.
Puna06
Puna06 | 8.4.2011 klo 08:47:10