Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: Kokemuksia interferoni-hoidosta ??

Hei,
olen pistänyt Interferonia itseeni 4 vuoden ajan. Ekalla kerralla nousi kuume aika korkeaksi, mutta ei sen jälkeen. Pistelin vuoden verran 6 milj. yksikköä kolmasti viikossa. Hieman hiukset ohentuivat, mutta ei niin, että joku muu kuin kampaaja olisi sitä huomannut. Sain joitakin iho-oireita, joten siirryttiin 3 milj. yksikköön kolmasti viikossa. Hiukset palautuivat ennalleen, ihokin kestää.

Tärkeintä tietenkin on, että veriarvot ovat pysyneet tyydyttävällä tasolla. Kävin viime viikolla ultrassa ja tulokseksi sain, että perna on pienentynyt. Sekin on Interferonin ansiota. Veriarvoni ovat olleet sen verran vakaat, että nyt olen pistänyt vain 2xviikossa. En ole siitä vielä saanut hematologilta tietoa, voinko jatkaa näin vai palataanko 3 kertaan.

Interferoni on valitettavasti huonosti siedetty lääke. Monelle tulee sivuoireita. Minä olen onnekseni sietänyt sitä suht. hyvin. Semmoisen olen huomannut, että jos tuntuu vähänkään flunssaiselta olo, pistosta seuraava päivä on hankala. Kolottaa yms.

Lääke on hyvä - toivottavasti pystyt sitä käyttämään
leilahelena | 23.3.2009 klo 11:35:03