Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Kuinka monella täällä on Vakuutus ?
Itselläni kävi hyvä tuuri. Olin harkinnut sairaudenhoitovakuutuksen ottamista jo pidempään, mutta se oli vain jäänyt tekemättä. Vuoden 2006 syksyllä viimein otin vakuutuksen kun olin vielä lähestulkoon kaikin puolin terve. Vakuutusyhtiön monisivuisessa hakemuslomakkeessa kartoitetaan kaikki mahdolliset jo todetut sairaudet ja poissuljetaan niistä mahdollisesti aiheutuvat hoito- ym. kulut vakuutuksen piiristä. Mitä nuorempana ja terveempänä vakuutuksen ottaa, sitä enemmän se kattaa.Vaikka yhteiskunta maksaakin sairaalahoidon ja Kela korvaa kustannukset omavastuun ylittävältä osalta, jää itselle maksettavaksi melkoinen summa etenkin yksityislääkärin käynneistä ja hoidoista.
Käyttöä vakuutukselle tulikin heti seuraavassa vuodenvaihteessa, kun jouduin sappileikkaukseen. Vakuutus korvasi sairaalamaksut ym. Vuoden vakuutusmaksu tuli kuitatuksi kerralla. Minulla todettiin rintasyöpä tammikuussa 2007 ja hoito aloitettiin leikkauksella, sitten tulivat sytostaattihoidot. Lisäksi joudun ottamaan lymfa-hoitoa käden turvotukseen ties kuinka kauan. Muutaman kerran sain hoitoa sairaalassa fysioterapeutilta, mutta resurssien vähyydestä johtuen minut ohjattiin yksityiselle puolelle, missä hoito maksaa moninkertaisesti kunnalliseen sairaanhoitoon verrattuna. Omalle kontolle olisi jäänyt tähän mennessä toista tuhatta euroa, jotka nyt vakuutus korvaa.
Tässä näitä hyötynäkökohtia lienee riittävästi. Lisäksi vakuutusmaksut saa vähentää verotuksessa, joten sekin lienee yksi etu.
- Re: Kuinka monella täällä on Vakuutus ?pystytukka