Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: pohdintaa syövän yleisyydestä
Valitettavasti ei minullakaan ole mitään tilastotietoja asiasta, mutta olen ihmetellyt aivan samaa. Tuntuu, että koko ajan kuulee ihmisistä, joilla on diagnosoitu pitkälle edennyt syöpä, jota ei enää voi hoitaa.Omat vanhempani kuolivat molemmat syöpään. Äiti neljässä kuukaudessa lymfoomaan ja isä tasan kolme kuukautta sitten myeloomaan, vähän vajaa pari vuotta sairastettuaan. 42-vuotias serkkuni kuoli parissa viikossa lymfoomaan huhtikuussa. Hän tosin ei ollut mennyt lääkäriin vatsaoireista huolimatta. meni vasta sitten kun oli jo todella huonossa kunnossa. Molempia vanhempiani yritettiin hoitaa, mutta kumpaankaan hoidot eivät tepsineet. Isään kyllä tosin aluksi, mutta sitten keväällä myelooma roihahti ja hänelle kasvoi päähän plasmasytooma, joka ulottui kallon sisälle ja ulkopuolellekin näkyvästi.
Minun tuttavapiirissäni ei taida olla kuin yksi onnellinen syöpätarina. Ystävättäreni sentään selvisi vähän päälle kolmekymppisenä sairastetusta rintasyövästä hienosti.
Olen paljon miettinyt oliko isäni ja äitini syöpien puhkeamisessa jokin yhteinen tekijä, altistuivatko he yhdessä jollekin mikä sai heidät sairastumaan melko lähekkäin hiukan saman tyyppisiin syöpiin. Molemmilla tauti eteni myös aivoihin ja luuytimessä se mylläsi. Isäni suvussa ei kukaan muu ole kuollut syöpään, päin vastoin kaiiki ovat olleet myös hyvin pitkä ikäisiä.
- pohdintaa syövän yleisyydestä moona31
- Re: pohdintaa syövän yleisyydestä sisu
- Re: pohdintaa syövän yleisyydestä Toipilas