Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Re: Liikunta
Tervehdys kaikille!Tästä kovasta kutinasta haluan kertoa omalta kohdaltani. Minulla on myös laaja-alainen vaikea atooppinen ihottuma PV:n lisäksi. Olin allergiasairaalassa sisällä 9.-14.5.08 ja minua hoidettiin protopic-voiteelta ja tuntia ennen rasvausta sain asperin 500 mg, ettei tulisi sitä ankaraa kutinaa. (Kihdiksi kutsuttu nilkkakipu ja turvotus sairaalassa parani, eli taisi olla nivelrikosta johtutuva tulehdus eikä kihti). Iho rauhoittui jonkin verran, muttei tullut kuntoon ja ihotauti lääkäri totesikin, ettei se ole atooppistaihottumaa vaan muutos johtuu tästä PV-taudista ja ottikin yhteyttä hematologiseen lääkäriin. Sain kortisonivoidetta, Ranimex tabl., mielialalääkettä ja Atarax tabl. Ensimmäisellä viikolla iho tuntui paremmalle ja kutina helpotti, mutta sitten kun lopetin kortisonivoiteen ja siirryin pelkästään perusvoiteelle niin kutina yltyi ja iho paheni nopeasti.
Laitoin eilen illalla suppilositeet käsivarsiin ja sibicort-voidetta, aamulla käsiarret olivat yllättävän hyvät vaaleat ja rauhalliset, eikä kutinaakaan yön aikana ollut. Olisikohan tuolla tiukalla sidoksella vaikutata verenkiertoon, koska ero entiseen ihonpintaa oli huomattava. (Käytetään lentokoneessakin tuki sukkia estämään tulppia). Mitenköhän saisi vielä tämän koko kropan tiukkaan pakettiin? Jalatkin aion laittaa siteisiin, että saan ihon niissäkin rauhoittumaan.
Kaikkea hyvää teille Ystävät. toivoo Rallu
- Liikuntaikiliikkuja
- Re: Liikuntaleilahelena
- Re: Liikuntaikiliikkuja
- Re: Liikuntaleilahelena
- Re: LiikuntaPuna06
- Re: Liikuntavappu
- Re: Liikuntaikiliikkuja
- Re: Liikuntarallu