Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Yleistä syövästä

Re: PV ja venesektiot

Hei muoriska ja muut!
Vastailenpa minäkin, kun noissa venesektioissa käyn 3-4 kertaa vuodessa. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että huono verentulo voi johtua sekä verenvaluttajasta että suonista, mutta varmaan myös siitä kuinka paksua veri sillä hetkellä on. Kerron joskus tapaamisessamme tarkemmin, mutta sen olen oppinut, että tarjoan mieluiten venesektiossakin käytettäväksi sitä kättäni, jossa suoni pullottaa kunnolla, vaikka se alkaakin olla arpeutunut ja kivulias. Minulle tehdään sairaalassa venesektiot, erikoispoliklinikalla, ja siellä on kyllä hyviä pistäjiä yhtä huonoa kokemusta lukuun ottamatta. Huonoja kokemuksia on muiden pistelyiden osalta sitten muualta enemmän.
Me emme saa tosiaan luovuttaa SPR:lle vertamme. Itse jouduin aikoinaan lopettamaan luovutuksen verenpaine-lääkityksen takia, mutta pitkän tauon jälkeen nämä "luovutukset" sitten alkoivat uudestaan tämän polysytemian myötä. Seuraavan kerran piikitetään todennäköisesti joskus helmikuussa.

Ilmoittelemme tapaamisistamme tällä palstalla. Tervetuloa mukaan, jos pääset esim. Tampereelle! Kevään aikana olisi tosiaan tarkoitus tavata ja luultavasti Tampereella.
Kaikkea hyvää kaikille!
t. Puna06
Puna06 | 22.1.2010 klo 10:57:03