Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Yleistä syövästä
Rustosyöpä???
Uutena tulokkaana tervehdys kaikille ensin:)Viikko on ollut vaikea ja tullut paljon ajatuksia joita ennen ei ole tarvinnut pohtia.
Tunteet heittelee laidasta laitaan,itkusta nauruun jne..
Reilu viikko sitten sain kuulla sairastavani harvinaista rustosyöpää ja olen kuin päällä puuhun lyöty.
Tietoa ei juurikaan netistä löydy ja mietinkin mahtaisko täältä löytyä tietoa itse sairaudesta ja tietysti muita ihmisiä ketkä kamppailevat saman sairauden kanssa???
Ensin kysymys: RUSTOSYÖPÄ/ CHONDROSARCOMA/ KONDROSARKOOMA
Tarkoittavatko kaikki sanat samaa asiaa??
Vähät jutut mitä olen löytänyt sisältävät näitä sanoja.
Juuri nyt odottelen kirjettä TYKSistä,ajankohtaa uudelle leikkaukselle( mikä on parin kk sisällä)
Kasvain leikattiin kk sitten vasemman jalan säärestä vuoden kipujen,tutkimusten ja lääkäreissä juoksemisten jälkeen.
Vasta leikkauksen jälkeen patti meni tutkittavaksi patologille ja tulokset eivät olleet mitenkään iloiset.
Edellisestä leikkauksesta hyvin toipuneena asennoiduin jo siihen että kaikki olisi hyvin ja kivutkin olivat hävinneet poiston yhteydessä.
Sitten ilmoitettiin että ei sittenkään..kasvain ainoastaan poistettu mutta säären rusto ja luusto aluetta ei poistettu tarpeeksi leikkauksessa..sairaus muhii siis edelleen kai siellä. Seuraavaksi luuston gammakuvaus ja odotellaan leikkausta.Olo on yksinäinen tämän kanssa kun ei ole ketään kuka tietää mistään mitään ja olisikin mahtavaa löytää täältä muitakin.
Hyvää kevään jatkoa kaikille ja voimia eteenpäin kaikessa!
Etsi kaikesta aina jotain positiivistä:)
- Rustosyöpä???Katja76
- Re: Rustosyöpä???jalmari45