Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Mistä uskoa tulevaisuuten???

Nyt marraskuussa voin sanoa,että olen sulkenut oven syövälle.Minulle tehtiin 17.09.2008 uusi rinta selästä ld-kielekkeellä ja lisäksi pieni silikoni.Leikkaus oli todella pitkä.Minut vietiin aamulla ensinmäisenä leikkaussaliin ja tuotiin osastolle 18.30.Lisäksi toista rintaa pienennettiin ja kohotettiin.Olin leikkauksen jälkeen viisi vuorokautta sairaalassa.Uusiorinnassa oli yksi tikinväli joka ei mennyt umpeen.Sain antibioottikuurin,joka vei umpeen sen.Vaivana on kudosneste,joka kertyy selän haavaan ,sinne mistä on otettu rinnantekoaineet.Punkioita on tehty kuusi kertaa.Yhteensä on punktoitu 630ml.Kuppikoko pieneni b;stä a;an.Rinnat ovat pystyt kuin nuorella tytöllä.Sanoin,että sai rinnankohotuksen bonuksena.Olin yli kolme vuotta yksirintaisena ja leikkausjonossa yli vuoden.Sain sitten peruutuspaikan maanantaina soitettiin,että tulenko tiistaina sairaalaan,että keskiviikkona leikataan.Olin kiihkeästi odottanut leikkausta.Sen jälkeen tuli vähän tyhjä olo,että mitä nyt odotetaan.Totesin,että nyt ei tarvitse odottaa mitään.Nyt eletään bormaalia elämää.Nyt ei tarvitse ajatella syöpää.Se oli rankka osa elämääni,mutta nyt sitä ei tarvitse ajatella .Onhan se joskus heikkona hetkenä ajatus,että mitäs sitten jos syöpä uusii.Olen ensi maaliskuun 10 päivään elänyt neljä vuotta tätä elämänjatkoaikaa.Toivon,että olen esimerkkinä siitä,että elämä voi jatkua syövän jälkeen.Voimia teille jotka olette saaneet diagnoosin vasta ja niille,jotka ovat jo käyneet hoidot läpi.Älkää menettäkö toivoa.Toivo nopeuttaa parantumista.Eläkää täyttä elämää toivoo lumipalloheisi
karlip11 | 15.11.2008 klo 19:10:05