Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämä syövän jälkeen

Re: Mitä nyt, en tiedä mikä nurkissani häärii...

Moikka Helga!
MInulta leikattiin rintasyöpä n.vuosi sitten. Masennusta ei ole ollut ja miksi se kaikille tulisikaan? Me kaikki olemme yksilöitä ja kestämme vastoinkäymisiä erilailla, joku luhistuu ihan pienestä (ainakin sivustakatsojan mielestä) ja toinen kestää uskomattomia vastoinkäymisiä mieli kirkkaana.
Minun elämässäni suurempi vastoinkäyminen oli tyttären sairastuminen kymmenen vanhana diabetekseen. Hän joutuu koko ikänsä (luultavasti) pistämään insuliinia ja tarkkaileen syömisiään jne. Munuaisten ja näön menettämisen riskistä puhumattakaan.
Miksi surisin yhtä menetettyä rintaa, joka on tehnyt sen tehtävän johon se on luotu? Uusiutumisen riski on tietysti olemassa, mutta siihen en voi vaikuttaa. Voin tehdä päivistäni nyt mahdollisimman mukavia itselleni oltuani kymmenen vuotta yksinhuoltajana. Nyt lapset on omillaan ja mulla on alkanut uusi elämä: "minä itse".

Kaunista kevättä kaikille. Terv. Bis-bis
bis-bis | 7.3.2009 klo 19:18:49