Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämä syövän jälkeen
Re: Pelkäätkö syöpää
HeiTilta!Toki ymmärrän sinua nyt paremmin kun kerroit syistäsi syövän pelkoon.Onhan se aika vamaa että jokaisella on ainakin joku tuttu jolla syöpä on/on ollut,onhan sitä joka neljännellä Suomessa ja sitten se vain osuu johonkuhun sukuun useammin kuin muihin.Tuo pelkokin on sellanen kumma juttu että sekään ei kaikille tule.
Mieheni suvussa on myös paljon syöpää,äidillä rintasyöpä+tädeillä(isän että äidin puolelta)/enoilla yhdellä aivoissa,toisella lymfooma+melanooma ,en taida kaikkia muistaakaan,sitten hänen veljensä vaimolla oli rintasyöpä ja sitten minulla lymfooma..Koskaan hän ei ole sanonut pelkäävänsä syöpää ja on ehdottomasti sitä mieltä että siitä tulee puhua.
Hänen enonsa(jonka siis 2 veljeä+2siskoa ovat kuolleet syöpiin +1 sisko parantunut)sanoo olevansa varma että hän kuolee syöpään muttei hänkään sitä pelkää vaan toteaa että asia on näin.Hän ja 1 terveenä ollut sisko ovat tosi energisiä ja kovia työihmisiä.Ovat jo tuolla 70:n ja 80:n kieppeillä.:)
Niin että onkohan se tuon syövän ja pelonkin kanssa sama juttu ettei sitä tiedä kenelle se tulee.
Ajattelisin Tilta että tulet tuon pelkosi kanssa juttuun kosket tunne olevasi terapian tarpeessa.On kyllä vaikea neuvoa,itse pelkään syövän uusimista ja yritän olla lähtemättä lääkäriin jokaisesta epäilystä,mutta tiedän että menen kyllä jos IHAN OIKEASTI oireet olisivat sellaiset jotka vaatisivat apua.
Toivotaan että se olet sinä jonka yli syöpä "hyppää"tai jos on tullakseen se "vie sinut" ajoissa lääkäriin.
Olen joskus myös yrittänyt kuvitella menisinkö tuollaisiin tutkimuksiin mutten tiedä,lastenkin kohdalla olen sitä miettinyt ,kun onhan heillä aikamoiset geenit,mutta he saavat itse asian ajatella jos heistä siltä tuntuu.Enemmän taidankin pelätä heidän puolestaan mutta pistäisin menemään lääkäriin jos olisi pienintäkään epäilyä.
Kiva kun vastasit Tilta.;)Hyvä kun joutuu välillä ajattelemaan asioita eri kanteilta..Mikään ei ole koskaan mustavalkoista.Mikä on toiselle helppoa voikin olla toiselle vaikeata.Mukavaa ja pelotonta syksyn alkua:))
- Pelkäätkö syöpääTilta
- Re: Pelkäätkö syöpääKarhutar
- Re: Pelkäätkö syöpääTilta
- Re: Pelkäätkö syöpääkarlip11
- Re: Pelkäätkö syöpääkarlip11
- Re: Pelkäätkö syöpääsoikku
- Re: Pelkäätkö syöpääTilta
- Re: Pelkäätkö syöpääsoikku