Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämä syövän jälkeen
kohta neljä vuotta diagnoosin jälkeen
Minulla tulee maaliskuussa rintasyövään toteamisen jälkeen.Minulle tehtiin uusiorinta syyskuussa.Leikkaus oli rankempi kun osasin odottaa.Muuten homma meni hyvin,mutta vaivana on nyt,että selän haavaan kertyy nestettä.On punktoitu kymmenen kertaa.Saalis yhteensä on ollut 845ml.Pitää soittaa maanantaina aika taas päivystykseen punktioon.Kylkeen tulee hyllyvä pussi ja kyljessä on paineen tunnetta.Olin yli kolme vuotta yksirintainen.Nyt on kuitenkin eletty tätä elämän jatkoaikaa jo näinkin paljon.Sädehoidon jälkee lääkäri sanoi,että minulla on hyvä ennuste.Odotin sitä leikkausta kiihkeäsi.Sitten minua onnisti.Sain soiton maanantaina,että tulenko sairaalaan tiistaina ja minut leikataan keskiviikkona.Tuli ontto olo leikkauksen jälkeen,että mitäs nyt odotetaan.Totesin itselleni,ettei nyt odoteta mitään vaan eletään normaalia elämää.Aion tehdä maaliskuussa kakun ja panna siihen neljä kynttilää.Nyt tuntuu,että voi sulkea oven toistaiseksi oven syövälle.Oli nautinto panna sairastekorinta roskiin.Se rintaproteesi oli paikattu laastarein.Panen tähän sitaatin Maija Paavilaisen kirjasta Kokonainen.Syöpädiagnoosi on kutsu matkalle joka pitää kulkea itse, mutta johon ei saa pysähtyä.Voimia kaikille syöpäsiskoille toivoo ehkä tällä erää taudista selvinnyt karlip 11- kohta neljä vuotta diagnoosin jälkeenkarlip11
- Re: kohta neljä vuotta diagnoosin jälkeenKristitty Lilja