Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: Äitini hiipuu pois

Hei AllHopeIsGone

Vai pitäisikö sanoa Hennarii80? Toivottavasti et pahastu, että tällä tavoin arvailen henkilöllisyyttäsi, mutta minulle tuli vahva olo että olemme keskustelleet joskus ennemmin ja että Sinun oli kovin vaikeaa hyväksyä, että äidin loppu oli lähellä. Jos et ole Hennarii, niin anna anteeksi erehdykseni.

Et ole shokissasi yksin, koska katselin omaa aviomiestäni kolme vuotta sitten. Ei hänkään ollut osannut varautua isänsä nopeaan kuolemaan, vaikka tiesi, millaisesta sairaudesta on kysymys, ja minäkin vain "turhaan" touhusin hänelle tietoa palliatiivisesta (elämää ylläpitävästä) hoidosta. Terminaalihoitoa koskevan tiedon mieheni torjui kokonaan.

Yhtä kaikki, tapahtumien nopeus hätkähdytti minuakin, ja jouduin työntämään kaikki omat tunteeni taka-alalle, niinkuin luulen sinunkin tehneen. Onhan Sinulla isäkin, niin kuin minulla on mies sekä lapset. Se, mitä yritän nyt Sinulle sanoa, niin olethan kiltti itsellesi? Ei ole yhtä oikeaa tapaa surra, vaan jokaisella on omansa. Surun voi pukea sanoiksi, vaatteiksi tai teoiksi - melkeinpä miksi vain, halkomotiksi - mutta nyt on Sinun vuorosi toipua ja kerätä voimia. Anna se aika itsellesi, ja sen jälkeen jaksat katsella muistoja.

Voimia ja levollista suruaikaa toivoen

Karhutar

Karhutar | 20.1.2009 klo 13:19:55