Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät
Re: Miten keskustella puolison kanssa?
Minä olin se toinen puoli eli sairastuneen puoliso. Meilläkin on kaksi koululaista kotona. Niin tai minulla on kaksi koululaista kotona.On muutamia asioita, jotka on hoidettava ennen lähtöä. Yksi on tastamentti, jos sellaisen haluataan tehdä ja sen tekeminen on järkevää. Lahjoituksia kannattaa antaa se 4 000 € jokaiselle, jolle haluaa, se on verovapaata. Olisiko nämä kylmät raha-asiat kuitenkin helpompi hoitaa, kuin muista asioista puhuminen.
Minun mieheni sai vuosi sitten kaksi kuukautta elinaikaa. Kolmen kuukauden kuluttua hän kertoi asiasta minullle. Ja seitsemän kuukatta hän lopulta eli. Testamentin laatimisen olimme jo aloittaneet, kun hän joutui yllättäen keuhkoveritulpan vuoksi sairaalaan. Tämä sai asioidemme järjestelyyn vauhtia. Kai me kaikesta muusta ehdimme puhua paitsi hautajaisista, joista hän ei halunnut puhua.
Miten keskustella? Jos voisi ottaa pienen asian kerrallaan. Kai miehesi keskustelua välttävä reaktio on ymmärrettävä. Hän ei halua tai uskalla ajatella mahdollisuutta sinun menettämisestä.
- Re: Miten keskustella puolison kanssa?hi ma
- Re: Miten keskustella puolison kanssa?aivokasvain 2010