Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät

Re: Vastaukset viipyvät tuskallisen kauan

Kuten Soikkuu jo totesikin, odottajia ja jonottajia on monta ja tietenkin juuri omalla tai läheisen kohdalla aika tuntuu kohtuuttoman pitkältä. Tuntemattomien tuska ja hätä ei kosketa.

Minulle sanottiin että ei yhtään lähetettä turhaan makuuteta pöydällä vaan siellä ryhdytään heti toimenpiteisiin.

Maallikkona, ja varsinkin odottajana, tuntuu että siellä istuvat jalat pöydällä puhumassa pehmeitä tai pelaavat tietokoneella pasianssia. Mehän emme näe kulissien taakse. Hoito on paljon muutakin kuin näytteen ottaminen ja vastauksen antaminen. Priorisointi on myös oleellista.

Ehkä he ovat katsoneet, että sinun etäpesäkkeesi operoiminen tai muu hoito ei vaadi niin akuutteja toimenpiteitä kuin jotkut toiset syövät.

Minusta olisi hyvä yrittää olla ottamatta liian henkilökohtaisesti tätä hoitoon ohjausta. He varmasti osaavat arvioida hoidon tarpeen kiireellisyyden ja toimivat sen ja resurssien mukaan.

Ymmärrän että olet pienten lasten äitinä huolissasi, mutta huolissaan olo vie sinulta voimia ja energiaa jota tarvitset arjen pyörittämiseen.

Kyllä sinä pärjäät ja saat vastauksen ja hoidon ajoissa, keskity nyt hoitamaan lapsiasi. Ja jos et pysty odottamaan, voithan soittaa sairaalaan ja kysyä missä mennään.

Itselleni tämä oli ensimmäinen rintasyöpä *kop-kop* mutta en antanut sen vaikuttaa omaan arkeeni, tein töitä ja kävin lomalla kuten ennenkin. Tiesin että turha minun on seinille hyppiä, eivät ne vastaukset sen nopeammin tule. Ajattelin, että jos tämä syöpä on minussa ollut jo ties kuinka kauan tietämättäni, tuskin se mitään radikaalia tekee enää tässä hoitoja odotellessani. Ja jos ei mitään oireita ole, voin jatkaa normaalia arkea. Vasta operaation jälkeen minä sairaaksi itseni tunsin.

Joka tapauksessa voimia ja pitkää pinnaa sinulle hoitoputken suulla.
tigemauk | 5.10.2008 klo 12:11:55