Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Elämää ylläpitävällä lääkityksellä elävät
Re: Virushoito ja Kela-korvaukset?
Kela ei korvaa virushoitoja, eikä kuntien tarvitse antaa maksusitoumuksia. Se on sosiaali- ja terveysministeriön kanta.Jotkut kunnat ovat silti antaneet maksusitoumuksen, tosin harvat. Kelan ei tarviste korvata matkojakaan, kuin lähimpään keskussairaalaan, jossa on syöpäpoli.
Kela ei myöskään korvaa ollenkaan yksityisessä syöpähoidossa annettavia tippalääkkeitä, eikä niitä saa lääkkeiden vuosimaksukattoon.
Itse olen saanut privaatissa 3,5 vuoden aikana n. 30 kertaa Avastinia+ sytoa. Miksi privaatissa? No, julkisella polilla en voi saada Avastinia minun syöpääni. Sitä ei suostuta antamaan, vaikka pelastuin sen avulla elämälle.
Avastinin kerta-annoshinta minun painolla on tällä hetkellä yli 1600 euroa. Sytotkin maksavat useita satoja euroja kerralta.
Myös virushoitoja sain viime vuonna, itse maksoin nekin.
Noista lääkäripalkkioista ainoastaan saa vähän takaisin ja labroista myös vähän.
Näin on näreet. Valitettavasti. Näistä on valitettu kaikkiin portaisiin. Turhaan.
- Virushoito ja Kela-korvaukset?myrskytuuli
- Re: Virushoito ja Kela-korvaukset?myrskytuuli
- Re: Virushoito ja Kela-korvaukset?Hillevi
- Re: Virushoito ja Kela-korvaukset?Sarppa 41