Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Isällä Myelooma??

Moikka. Mulla on tässä edessäni Isäni verikoetulokset, ja näistä ei maalainen tajua kyllä yhtään mitään.

Leukosyytit, Trombosyytit, Hemoglobiini, Krea on viitearvoissa. Samoin joku ionisoitu kalkki. Mitä ihmettä tuo ionisoitu kalkkikoe kertoo?

Lisäksi paperissa seisoo näin :

IgG 5,85
IgA 1,49
IgM 14,7 ( mutta paraproteiini on IgG- lambdaa tyypiltään ) Kokonaisproteiinit nyt 74g/l eli ei noususuuntaisesti.

syksyllä kliininen kontrolli, jolloin katsotaan myös mitokondriovasta-aineet.
Tilanteen pysyessä muuttumattomana tämän jälkeen ei seurantaa nyt arvioituna tarvita.

Pitääkö tästä soittaa TAYS:iin ja kysyä mitä tämä paperi oikein tarkoittaa. M-komponentti löytynyt ja se on tämän paperin mukaan siis tyyppi IgG-lambda. Mitähän tästä pitäisi päätellä. Kyseinen iGg on kuitenkin lähes viitearvossa, itseasiassa vähän alle viitearvon, kun taas IgM on reippaasti koholla.

En tiedä mikä on tuon kokonaisproteiinin iite arvo, onko se yhtä kuin s-prot? Onko tuo 74g/l normaali arvo?

Olen luullut, että M-komponentin löytyminen tarkoittaa automaattisesti jossain vaiheessa puhkeevaa myeloomaa, mutta Näitä iGg, IgM yms arvoja voi siis olla muissakin sairauksissa.

isällä on myös senkka ollut koholla jo pitkään. viimeksi taisi olla 80 puolisen vuotta sitten. Se kuulemma johtuu tästä omituisesti löydetystä valkuaisesta.

Osaako joku kertoa mitään, en oikein tiedä mitä tekisin, isä itse ei tajua tästä asiasta yhtään mitään, enkä oikein itsekkään. Ei keskussairaalan lääkäreillekään tosta noin vain soitella....

Aargh...Joku sairaus on kyllä selvästikin olemassa, mutta tästä paperista saa sen käsityksen, ettei mitään ole vialla. Ei tarvita ehkä enää edes seurantaa.

Kiitos jos joku jaksaa vastata
lobotomia | 27.5.2008 klo 22:20:13