Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Maksan leikkaus
no hei, kyllähän se tuntuu tietty mutta kävelylenkkejä tekemällä tuntuu että pikkuhiljaa voimat palailee ja etenkin hapenottokyky, myös spiroa olen puhallellut ja auttaa. Ensin tuntui ettei henkeä saa vedettyä syvään ja haukottelukin sattui. Nukkuminen kyljellään -kun en selällään osaa- tuntuu vieläkin jonkin verran kipuiluna maksan seutuvilla mutta nyt olen pari yötä mennyt buranalla kun en viitsi ottaa Oxanormia kun on sen verran huumaava lääke ja tarvii jo autoakin kyetä ajamaan kun nyt on mies vuorostaan sairaalassa ja penskoja pitää kyytiä ja kauppareissua tehdä, penskat kyllä tulee kantaan kauppakassit, nostellahan ei saa kahvipannua painavampaa 8viikkoon leikkauksesta. Kyllä tässä taaplataan mutta hirveän väsynyt olen, voi myös johtua kun hemoglobiini on alhaisempi kunin vuosikymmeniin. Rintakaaren paikkeilla on siis kuin kivipaasi joka tuntuu että pikkuhiljaa sulaa. Olemassaolosta ja kauniista aamuista osaa jotenkin nauttia entistä paremmin.Ruokavaliossa ei kummempaan kehoitettu kuin rasvaisten ruokien välttämiseeen ja itse olen huomannut että myös makea tekee nipistelyä. ja alkoholia ei pisaraakaan voi näin pienellä maksalla ottaa mutta se nyt on pieni juttu kun ei viime vuosina ole kovasti maittiakaan ollut, liekö maksa itsessään kertonut jo ettei jaksa nyt holia käsitellä. Mielelläni kuulen jatkossakin miten sinulla menee ja miten hoitoihin reagoit, itse odotan nyt siis kutsua syöpäpolille sytoihin, pitäisi parin viikon päästä alkaa, sairasloma siihen asti mutta kirurgi suositti siinä kohtaa parin viikon jatkoa että pääsen sytojen kanssa sinuksi...jos niin voi sanoa.
- Maksan leikkaustapzu
- Re: Maksan leikkausjaa mullako
- Re: Maksan leikkaustapzu